GSS - etap 7

Autor: Jarosław Potempa | Utworzono: 28 listopad 2013 | Kategoria: GSS

GSS Etap 7 Skład wyprawy:

Marek H. Marek B. Kasia , Andrzej O. Andrzej Sz. Mirek Sz. Mietek, Jerzy, Gosia, Krzysztof, Mirek F i Jarek

Dzień pierwszy 11.05.2013 r

Tak licznego grona jeszcze nie było na żadnym etapie GSS ! Wyruszamy z Gliwic wynajętym busem, więc szybko i wygodnie docieramy na miejsce startu. Tym razem oprócz szlaku sudeckiego mamy dodatkowe atrakcje. Pierwsza z nich to Pasterkie Skały koło Idzikowa. Te malownicze skałki to rząd siedmiu pionowych ostańców zbudowanych z piaskowców górnokredowych o wysokości do 10 m. Są pomnikiem przyrody i jedną z atrakcji Ziemi Kłodzkiej. Nazwa tych skałek wiąże się z legendą o pasterzach którzy pogardzając chlebem zostali zamienieni w kamienie.

Z pod Pasterskich Skałek wyruszamy na Suchoń (964 m) najwyższy szczyt Krowiarek. Zadanie mieliśmy nieco utrudnione ponieważ na górę nie prowadzi żaden szlak turystyczny. Na szczyt trafiliśmy bez problemu. Kilka fotek przy tabliczce z nazwą i schodzimy do busa by przedostać się do Długopola Zdroju skąd wyruszamy, już czerwonym szlakiem w stronę Międzygórza. Niestety tym razem pogoda nas nie rozpieszcza…i prawie przez całą drogę siąpi deszcz. Mijamy Wilkanów, poczym opuszczając wreszcie polne drogi podchodzimy na Igliczną (845 m). Na górze odpoczywamy w schronisku „Na Iglicznej” położonym obok sanktuarium Maria Śnieżna. Schodzimy do Międzygórza a po drodze zwiedzamy Wodospad Wilczki drugi co wielkości wodospad w Sudetach polskich. W Międzygórzu kwaterujemy się w zabytkowym Domu Wczasowym „Gigant”. Ten okazały budynek powstał jako sanatorium w 1882 roku.

Dzień drugi 12.05.2013 r

Następnego dnia ruszamy dalej czerwonym szlakiem w kierunku Śnieżnika (1425 m). Pogoda wyraźnie się poprawiła ponieważ nie pada. Niestety na widoki nie ma co dzisiaj liczyć, ze względu na mgłę. Z tego powodu część naszej ekipy pozostała w schronisku „Na Śnieżniku” a część zdecydowała się na wejście na szczyt. Po odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę poprzez Przełęcz Śnieżnicką (1123 m) podchodziliśmy na Żmijowiec (1153 m). Po drodze odbijając na ciekawą formacje skalną Mariańskie Skały, nazwane na cześć Marianny Orańskiej dawnej właścicielki okolicznych ziem. Następny cel naszej wędrówki to Czarna Góra (1205 m) z drewnianą wieżą widokową i zejście na Przełęcz Puchaczówka (862 m).Tu dzielimy się na dwie grupy. Pierwsza grupa postanawia przedostać się do Lądka Zdroju z przełęczy busem w celu zwiedzania miasta. Druga grupa, czerwonym szlakiem udaje się przez Przełęcz Pod Chłopkiem (733 m) i Kąty Bystrzyckie na przechadzkę czerwonym szlakiem. Spotykamy się na Rynku w Lądku Zdroju skąd wyruszamy w drogę powrotną.

• 1
  • 2
  • 5
2023 © Gliwicki Klub Turystyki Górskiej. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona została wygnerowana w 0.0001 sekund.