GSS - etap 8

Autor: Jarosław Potempa | Utworzono: 28 listopad 2013 | Kategoria: GSS

GSS Etap 8 Skład wyprawy:

Marek H. Andrzej O. i Jarek P.

Etap 8 Dzień pierwszy 29.06.2013 r

Tym razem nasze lądowanie w Lądku Zdroju nie było takie proste logistycznie. Ale przy pomocy komunikacji publicznej wyjeżdżając dzień wcześniej poprzez Wrocław, Kłodzko (gdzie mieliśmy nocleg) dotarliśmy w końcu na lądecki rynek skąd ruszamy dalej już Głównym Szlakiem Sudeckim. Dzisiaj mamy ambitny plan by dojść do Paczkowa jest to ok.30 km dystans z niewielką liczbą wzniesień a mamy na to cały dzień. Pierwsze ważniejsze wzniesienie to położony w Górach Złotych - Jawornik Wielki (872 m). Na szczycie zbudowano ładną wieżę widokową w ramach polsko – czeskiego projektu szlaków widokowych pogranicza (następnym szczytem jest oddalona o 1g.45min Borówkowa) . Stąd podziwiamy ładną panoramę na Sudety Środkowe, Wschodnie i całe Przedgórze Sudeckie. Z Jawornika schodzimy przez Przełęcz Pod Trzeboniem (679 m) w stronę Złotego Stoku. Mijamy po drodze Sztolnie Książęcą oraz park linowy. Za rynkiem siadamy w niewielkiej knajpce by coś przekąsić. Ruszamy dalej wzdłuż drogi nr 46, zaglądamy do starego wapiennika gdzie poprowadzono ścieżkę historyczną śladami Marianny Orańskiej. Szlak dalej skręca w lewą stronę w kierunku niewielkiego przysiółka Kolonia Błotnica. Za wsią w lesie odnajdujemy pomnik przyrody Głaz Błotnicki pozostałość ostatniego zlodowacenia. Z kolei we wsi Błotnica odnajdujemy czynny sklepik spożywczy wraz z ławeczką z której to korzystamy wraz z miejscowymi. Wędrując dalej idziemy wzdłuż dość dużego wodnego zbiornika retencyjnego i docieramy do wsi Kozielno. Dalsza wędrówka prowadzi nas asfaltem w szczerym słońcu do samego Paczkowa. Pierwotnie tutaj kończył się Główny Szlak Sudecki. Zostajemy tu dzisiaj na nocleg.

Etap 8 Dzień drugi 30.06.2013 r

Rano o godz. 6.00 jesteśmy ponownie na szlaku. Dzisiejszy odcinek to ok. 20 km szlak do Kałkowa. Ruszamy asfaltem do miejscowości Unikowice, gdzie przed skrętem w prawo na Lisie Kąty napotykamy na krzyż pokutny. Dalej szlak biegnie starą drogą poprzez pola mijając kolejno Lisie Kąty(250 m), Ujeździec i Trzeboszowice gdzie robimy sobie postój pod sklepem spożywczym. Siadamy pod parasolami, kupujemy ciastka. Tutaj też, spotkało nas sympatyczne zaskoczenie ze strony właścicieli sklepiku, którzy poczęstowali nas do tego kawą. Dalsza trasa biegła przez kolejne małe miejscowości Ratnowice, Krakówkowice, Piotrowice Nyskie i wreszcie Kałków (230 m). Szlak był dość dobrze oznakowany pojawiły się nawet nowe tabliczki szlakowe, nie mieliśmy większych trudności z odnalezieniem właściwej drogi.

• 2
  • 3
  • 4
  • 7
2023 © Gliwicki Klub Turystyki Górskiej. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Strona została wygnerowana w 0.0001 sekund.